close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

תרגום נוטריון ללימודים בחו"ל

מערכת שורשיט אב, תשפ09/08/2020

עד לקורונה, לנסוע ללמוד בחו"ל היה דבר שבשגרה עבור ישראלים רבים. ישנן סיבות רבות לבחור לנסוע וללמוד דווקא בחו"ל

תגיות:
צילום: freepik
עד לקורונה, לנסוע ללמוד בחו"ל היה דבר שבשגרה עבור ישראלים רבים. ישנן סיבות רבות לבחור לנסוע וללמוד דווקא בחו"ל. מצד אחד, חוויית הלימוד שונה. בתקופת הלימודים אפשר לנצל את הזמן ולרכוש שפה זרה בדרך הטובה ביותר האפשרית – על ידי כך שחיים בקרב אנשים הדוברים את השפה באופן שוטף, מתנהלים בשפה הזרה ומתרגלים אותה למעשה באופן שוטף ומדי יום ביומו. לא רק רכישת השפה הזרה מהווה יתרון ללימודים בחו"ל. הכרת תרבות נוספת, דרך חיים אחרת, חשיפה לערכים ולאוצרות טבע ואדם במקומות מרוחקים גם לה יש חשיבות לא מעטה בהתפתחות האדם.

גם מי שבוחר ללמוד בחו"ל לא בשביל
צילום: freepik
החוויה והערך המוסף התרבותי יש לו סיבות לבחור דווקא בלימודים בחו"ל. ישנם מקצועות רבים, למשל בתחומי הרפואה, וטרינריה או העיצוב – שאינם זמינים בארץ, או שקשה מאד להתקבל אליהם או שפשוט רמת הלימודים בחו"ל גבוהה יותר.

לימודי עיצוב באיטליה
קחו לדוגמה את נושא לימודי העיצוב באיטליה. איטליה היא מרכז אופנה עולמי וכן מהווה מרכז ובעלת עושר תרבותי שלא יתואר. כשחושבים על ללכת בסמטאות עתיקות בארץ, חושבים על שוק. כשחושבים על ללכת בסמטאות עתיקות באיטליה חושבים על פסלים ומזרקות, פסיפסים ופסטיבלים.

לימודי עיצוב באיטליה כוללים מעבר לכל היתר גם את היתרון המוסף של הקרבה לכל העושר התרבותי והעיצובי הזה. ללכת למוזיאון באיטליה משמעו ללכת לאחד מהמוזיאונים הטובים בעולם, עם אמנים מהשורה הראשונה שכיכבו שם לאורך הדורות: מיכלאנג'לו, ליאונרדו דה וינצ'י, קרבג'יו, דונטלו, בוטיצ'לי, בוצ'יני, ברניני, טינטורטו ועוד רבים אחרים. אחד מארבעת שבועות האופנה המובילים בעולם נערך במילאנו, וגם טובי המעצבים העולמיים הגיעו מארץ זו כמו ורסצ'ה וארמאני.

לימודי רפואה במזרח אירופה
במדינות מערביות בכלל ובישראל בפרט הקבלה ללימודי רפואה היא קרובה להיות בלתי אפשרית. בארץ, בוגרי תיכון נאלצים להצטרף לקורסים לשיפור תוצאות הפסיכומטרי, לשפר ציוני בגרות ובאופן כללי להשקיע זמן רב ומשאבים בניסיון להתקבל ללימודי הרפואה, ניסיון שגם לאחר כל ההשקעה לא בטוח שיצלח. המצב במזרח אירופה הוא שונה. הצמא לרופאים בשילוב עם רצון לקדם את רמת ההשכלה במדינות השונות שם הביא לפיתוח התחום. כיום ישנן אוניברסיטאות רבות שרמת ההוראה בהן גבוהה מאד, אך תנאי הקבלה שם הם מאד סבירים. לרב, מספיק להגיש תעודת בגרות, כמובן לאחר שעברת תרגום נוטריוני וקבלה חותמת אפוסטיל, ולעמוד בראיון בפני ועדת קבלה ולהצטרף לאחד מבתי הספר למקצועות הרפואה המובילים: וטרינריה, רפואת שיניים, רפואה כללית – אפילו עבודה סוציאלית. לאחר סיום הלימודים, התלמידים יכולים לבחור את המדינה שבה יישמו את לימודיהם, כולל חזרה ארצה וקבלה להתמחות בבית חולים כאן.

שירותי נוטריון – תעודת בגרות – לא רק ללימודים אקדמאים
תרגום נוטריוני של תעודת בגרות נדרש לא רק לצורך קבלה ללימודים אקדמאים. ישנם עיסוקים רבים הדורשים הוכחה כי המועמד לתפקיד סיים תיכון לפני שניתן יהיה לקבל אותו לעיסוק המבוקש. קחו למשל עבודה ציבורית. לרב המועמד יידרש להוכיח כי הוא סיים לימודי תיכון בהצלחה. כאשר לימודי התיכון הללו התקיימו בישראל, יהיה צורך להשתמש בשירותי נוטריון – תעודת בגרות על מנת לתרגם את תעודת הבגרות לשפה המבוקשת והחתמת התרגום בחותמת אפוסטיל של בית המשפט, לפני שניתן יהיה לדון בבקשת המועמדות.

האם הקורונה מביאה איתה הזדמנויות ללימודים בחו"ל?
תקופת הקורונה הייתה תקופה לא פשוטה עבור מרבית האוניברסיטאות, בארץ ובעולם. בין המעבר החד לעולם של לימודים מקוונים לירידה בהרשמה של תלמידים זרים באוניברסיטאות בחו"ל – ישנן ארצות שמוצאות את עצמן במשבר אקדמי. עבור האוניברסיטאות אולי מדובר בחדשות רעות, אך אלו אינן בהכרח חדשות רעות עבור מי שמתכנן לימודים באוניברסיטה בחו"ל. כיום ישנן אפשרויות לימוד מרחוק שלא היו קיימות בעבר ולצידן אוניברסיטאות רבות במקומות כמו ארה"ב מורידות את שכר הלימוד לתלמידי חו"ל באופן משמעותי במטרה לשמר אותם, למרות מצב המגפה באותן ארצות.

בין אם החלטתם לנצל את הזדמנות ירידת מחירי שכר הלימוד או בחרתם באפיק של לימודים מקוונים מרחוק – השלב הראשון עדיין יהיה קבלה לאוניברסיטה. עכשיו, כאשר באוניברסיטאות רבות לא מסתמכים על מבחני קבלה בשל הקושי לקיימם – חשיבות תעודת הבגרות עולה. תרגום נוטריון של תעודת בגרות הוא צעד ראשון והכרחי לקראת הקבלה לאוניברסיטה.

בארץ, האוניברסיטאות מדווחות על עלייה חדה במספר הנרשמים. את הסיבה אפשר להבין גם מהנתון הבא – ממוצע גיל הנרשמים ירד בשנה. משתחררים טריים רבים שבעבר היו מתכננים על טיול גדול לחו"ל לאחר הלימודים, החליטו לוותר על הטיול לטובת לימודים כאן ועכשיו, ולדחות את הטיול בכמה שנים. לצד העלייה בזמן שהתפנה ללימודים חלה גם עלייה בקרנה של ההשכלה הגבוהה. משבר הקורונה הדגים כיצד ישנם עדיין לימודים רבים נדרשים. בעת משבר הם היו אלו שצצו וזכו ליוקרה חדשה: מקצועות טיפוליים כמו פסיכולוגיה או מקצועות פרה רפואיים, לצד מקצועות ההנדסה, הביולוגיה, הכימיה והמחקר הרפואי, נושא התכנות ומדעי הנתונים, רובוטיקה ולצידם גם עלייה בדרישה להיסטוריוניים ופילוסופים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה